CleantechWatch

VE-reform splittes i to

Implementeringen af VE II-direktivet deles op i to lovforslag, hvor implementeringen af et CO2-fortrængningskrav i vejtransporten udskilles efter borgerlige protester.

Med CO2-fortrængningskravet fortrængt fra forhandlinger skal der ifølge Dan Jørgensen fremadrettet sikres en konstruktiv forhandling af lovforslaget. | Foto: Emil Agerskov

Den monumentale implementering af EU's VE II-direktiv, i kancellisprog kendt som L148, er kommet på skrump.

Efter førstebehandlingen af lovforslaget er det nemlig blevet besluttet, at lovforslaget om fastsættelsen af et CO2-fortrængningskrav i vejtransporten, som blev besluttet i klimaaftalen for vejtransport den 4. december 2020, skal behandles i et selvstændigt lovforslag.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra CleantechWatch

Urbaser lægger stor ordre på nye elvogne

Stigende krav om brug af elektrificerede køretøjer i kommunale udbud får Danmarks største renovationsvirksomhed til at lægge en bestilling på 24 nye elvogne til en samlet værdi af 85 mio. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Job