CleantechWatch

Rederi-formand peger på markant højere CO2-afgift for at bringe ammoniak i spil

Det kræver en CO2-afgift på over 270 dollar per ton på de nuværende brændstoffer, hvis ammoniak skal blive et konkurrencedygtig alternativ, siger Andreas Sohmen-Pao, formand for BW Group, der bl.a. ejer danske Hafnia.

Andreas Sohmen-Pao, formand for BWGroup, under sidste års Global Maritime Forum i Singapore, hvor han var med til at foreslå en CO2-skat. | Foto: Global Maritime Forum.

Hvis ammoniak skal hjælpe shippingindustrien med at skrue markant ned for sin forurening, kræver det en væsentlig højere CO2-afgift på de nuværende brændstoffer, end det hidtil har været fremme.

Indtil nu har et industriforslag spillet ud med en CO2-afgift på 2 dollar per ton, mens stærke kræfter i industrien sidste år diskuterede et forslag på op mod 75 dollar per ton.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra CleantechWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

CleantechWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs