Rockwool-topchef bekymret for beslutning om at blive i Rusland

Den dårlige omtale, som Rockwool har fået som følge at ikke at lukke sin forretning ned i Ukraine kan potentielt skade forretningen på sig, frygter topchef. 
Foto: PR Rockwool
Foto: PR Rockwool

Beslutningen om at forblive på det russiske marked, efter mange virksomheder har valgt at stoppe sin forretning her som følge af Ruslands invasion af Ukraine har givet Rockwool et blakket ry – men det kan også skade brandet og påvirke forretning, lyder det fra topchef Jens Birgersson. 

Det skriver Berlingske

Over for mediet forklarer han, at han for nuværende holder fast i sin beslutning om at holde forretningen i gang i Rusland, hvilket også er noget, selskabets konkurrenter har gjort. 

Samtidig understreger han, at ledelsen følger situationen i Europa løbende, og det kan være, at den forkerte beslutning er blevet truffet. 

”Vi vil revidere beslutningen om nogle år for at se, om vi har gjort det rigtige – måske har vi gjort det forkerte,” siger han til mediet. 

Rockwool har fire stenuldsfabrikker og 1200 ansatte i Rusland.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også