CleantechWatch

Rockwool-topchef går efter tocifret vækst i salg af alternative stenuldsprodukter

En vækst på over 10 pct. i salget af klima- og miljøløsninger i Rockwools systemdivision er eneste årsag til, at stenuldskoncernen holder sig inden for sine udmeldte vækstmål. Topchef forudser, at solid vækst i divisionen bliver standarden fremadrettet.

Rockwool-topchef Jens Birgersson vander planter placeret i stenuldsløsningen Grodan, der gør det muligt at dyrke fødevarer uden pesticider og med et reduceret vandforbrug. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

Det er ikke salg af isolering, som redder Rockwools resultat i år.

Mens kerneforretningens omsætning er på tilbagetog i tredje kvartal og mere eller mindre stillestående årets første ni måneder, er det imidlertid en anden historie, topchef Jens Birgersson kan fortælle, når han kigger i regnskabsbøgerne for Rockwools systemdivision.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra CleantechWatch

Re-Match opnår fuldtegning i aktieudbud på få timer

"Vi er yderst tilfredse med den positive udvikling her til morgen, der gør, at vi allerede er nået hertil," siger Laurits Bach Sørensen, bestyrelsesformand i Re-Match, som dermed er et skridt tættere på den børsnotering, virksomheden har genoptaget arbejdet imod.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Job