CleantechWatch

"Som markedsleder vil du ikke vokse med 10 pct. i et aftagende marked"

Selv om væksten lander i den lave ende af forventningerne, er Rockwools topchef godt tilfreds med præstationen i tredje kvartal, hvor forretningen var gearet til et marked præget af uro og store udsving. December er svær at spå om, men toplinjen ventes at overstige sidste år.

Foto: Thomas Emil Sørensen/ERH

At Rockwool lander i den lave ende af det nedjusterede vækstmål fra halvåret på 2-5 pct., får ikke stenuldkoncernens topchef til at ryste på hænderne. Tværtimod.

Spørger man Jens Birgersson er Rockwool lykkedes med at tilpasse sig de løbende ændringer i et globalt marked præget af uro og store udsving, og resultaterne i tredje kvartal, som har givet mere på bundlinjen end ventet, kan han ikke sætte en finger på.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra CleantechWatch

Klumme: Slut med kejserens nye klimaklæder

På COP26 i Glasgow har virksomheder og verdensledere forsøgt at finde løsninger på den globale klimakrise. Alle er enige om, at ambitionerne skal øges. Alligevel ser vi stadig virksomheder på stribe annoncere CO2-neutrale målsætninger, som klinger hult, skriver Thomas Schrøder, der er direktør i Schneider Electric, i denne klumme.

Verdo bliver et andelsselskab

Ændringen vil ikke betyde noget for den daglige drift, men det vil give forbrugerne øget indflydelse på Verdo og øge demokratiseringen, siger selskabet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs