CleantechWatch

Nye millioner og markant oprustning skal tredoble tilsyn med greenwashing

Forbrugerombudsmandens tilsyn med vildledende grøn markedsføring skal som minimum tredobles med ny millionbevilling i ryggen.

"Det er afgørende at intensivere tilsynet nu, fordi vi ser, at greenwashing bliver anvendt i større omfang," siger forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

Tilsynet med greenwashing bliver styrket markant, efter Forbrugerombudsmanden har fået ny millionbevilling på finansloven.

Konkret bliver der afsat 7 mio. kr. ekstra om året indtil 2025, hvilket er et betydeligt beløb oven i de 22-24 mio. kr., Forbrugerombudsmanden normalt får om året.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra CleantechWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs