Ombudsmand vil greenwashing til livs med ny guide for markedsføring

En voksende bunke klager om greenwashing lander på bordet hos Forbrugerombudsmanden, der nu udgiver en guide med rammer for brug af klima- eller miljøudsagn.
Forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen. | Foto: Stine Bidstrup/ERH
Forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

I takt med forbrugernes tiltagende bevidsthed om produkters miljø- og klimaaftryk er tillægsord om ’bæredygtig’, ’grøn’ og ’klimavenlig’ blevet en fast bestanddel af ordforrådet hos virksomhedernes marketingsafdelinger.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også