CleantechWatch

Ombudsmand vil greenwashing til livs med ny guide for markedsføring

En voksende bunke klager om greenwashing lander på bordet hos Forbrugerombudsmanden, der nu udgiver en guide med rammer for brug af klima- eller miljøudsagn.

Forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

I takt med forbrugernes tiltagende bevidsthed om produkters miljø- og klimaaftryk er tillægsord om ’bæredygtig’, ’grøn’ og ’klimavenlig’ blevet en fast bestanddel af ordforrådet hos virksomhedernes marketingsafdelinger.

Men det har taget overhånd, mener Forbrugerombudsmanden, der i lyset af et stigende antal klager fra forbrugere om greenwashing har sammenstrikket en kvikguide til virksomhederne om korrekt brug af de luftige betegnelser.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra CleantechWatch

Danva udbygger krav til forbud mod PFAS-stoffer

Der er grund til bekymring for dansk miljø og vandkrebsløb som følge af ny opgørelse over PFOS-forurening i Danmark, ifølge Danva-direktør Carl-Emil Larsen, som nu foreslår flere tiltag.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Job