CleantechWatch

Ombudsmand vil greenwashing til livs med ny guide for markedsføring

En voksende bunke klager om greenwashing lander på bordet hos Forbrugerombudsmanden, der nu udgiver en guide med rammer for brug af klima- eller miljøudsagn.

Forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

I takt med forbrugernes tiltagende bevidsthed om produkters miljø- og klimaaftryk er tillægsord om ’bæredygtig’, ’grøn’ og ’klimavenlig’ blevet en fast bestanddel af ordforrådet hos virksomhedernes marketingsafdelinger.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra CleantechWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs