Ombudsmand vil greenwashing til livs med ny guide for markedsføring
En voksende bunke klager om greenwashing lander på bordet hos Forbrugerombudsmanden, der nu udgiver en guide med rammer for brug af klima- eller miljøudsagn.
![Forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen. | Foto: Stine Bidstrup/ERH](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13621651.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7j6eczdv1sy1bcxz2aif.jpg)
I takt med forbrugernes tiltagende bevidsthed om produkters miljø- og klimaaftryk er tillægsord om ’bæredygtig’, ’grøn’ og ’klimavenlig’ blevet en fast bestanddel af ordforrådet hos virksomhedernes marketingsafdelinger.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Trio vil slå hårdere ned på vildledende klimamærkning
For abonnenter