Trio vil slå hårdere ned på vildledende klimamærkning

Enhedslisten, Greenpeace og Forbrugerrådet Tænk opfordrer til langt hårdere konsekvenser for virksomheder, der pynter sig med lånte klimafjer - især på fødevareområdet.
Mælkegiganten Arla er bl.a. i Sverige tidligere blevet anklaget for greenwashing. | Foto: Rune Pedersen/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix
Mælkegiganten Arla er bl.a. i Sverige tidligere blevet anklaget for greenwashing. | Foto: Rune Pedersen/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Forsøg på at vaske sig grønnere gennem markedsføring af klimavenlige produkter på forkerte præmisser skal straffes hårdere, hvis det står til Enhedslisten, Greenpeace og Forbrugerrådet Tænk.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også