CleantechWatch

Trio vil slå hårdere ned på vildledende klimamærkning

Enhedslisten, Greenpeace og Forbrugerrådet Tænk opfordrer til langt hårdere konsekvenser for virksomheder, der pynter sig med lånte klimafjer - især på fødevareområdet.

Mælkegiganten Arla er bl.a. i Sverige tidligere blevet anklaget for greenwashing. | Foto: Rune Pedersen/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Forsøg på at vaske sig grønnere gennem markedsføring af klimavenlige produkter på forkerte præmisser skal straffes hårdere, hvis det står til Enhedslisten, Greenpeace og Forbrugerrådet Tænk.

I et debatindlæg i Berlingske peger de på, at selskaber som Arla og Danish Crown slipper for billigt med deres grønne markedsføring - og at Forbrugerombudsmanden - ikke Fødevarestyrelsen - skal håndtere fødevaresagerne om vildledende markedsføring.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra CleantechWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

CleantechWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs