Bactiquants løsninger skal sælges i Australien og New Zealand

Et samarbejde med lokal akvakulturpartner åbner nyt marked for dansk cleantech-virksomhed. 
BactiQuants topchef Morten Miller glæder sig over, at virksomheden nu får foden inden for på et helt nyt marked. | Foto: Bactiquant
BactiQuants topchef Morten Miller glæder sig over, at virksomheden nu får foden inden for på et helt nyt marked. | Foto: Bactiquant

Med en ny samarbejdsaftale med den australske udstyrsproducent Fresh By Design er det lykkedes for Bactiquant at komme ind på det australske og new zealandske akvakulturmarked. Det oplyser cleantech-virksomheden i en meddelelse.

Den danske virksomhed, der har udviklet en biokemisk metode, der i løbet af minutter kan identificere forekomsten af bakterier i vand og dermed skabe overblik over vandkvaliteten, kommer dermed ind på et marked, selskabet har store forventninger om vil vokse yderligere.

Ifølge pressemeddelelsen har akvakulturmarkedet en årlig vækst på 34 pct. og er dermed er det hurtigst voksende segment inden for fødevareproduktion i Australien. 

Fresh by Design, der leverer udstyr, ekspertise og support til akvakulturindustrien, kan via samarbejdet med Bactiquant forbedre sin evne til at vurdere vandkvaliteten i sine systemer og dermed være med til at øge udbyttet af produktionen hos sine kunder, skriver Bactiquant.

”Fresh by Design er en virksomhed, som har en høj kompetence og mange års erfaring med drift af akvakultursystemer og er villig til at investere tid og ressourcer i markedsføringen af Bactiquant-teknologi i et meget lovende akvakulturmarked,” siger Bactiquants topchef Morten Miller i meddelelsen

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også