CleantechWatch

Novozymes planlægger indtog på markedet for CO2-fangst

Med et ønske om ikke at placere alle sine æg i én kurv rummer Novozymes nye strategi en vision om at kaste sig ind i op til 15 nye ventures om året. Allerede nu undersøger det danske selskab mulighederne for at gøre sig gældende inden for CO2-fangst.

Tina Sejersgård Fanø er koncerndirektør i Novozymes. Hun sidder med de forretningsområder, der skal sikre Novozymes' indtjening i fremtiden, bioetanol og landbrug. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

Forleden kunne Novozymes præsentere sin nye strategi, der skal løfte selskabet ind i fremtid, hvor blandt andet salget skal fordobles. Tanken med den nye strategi er at skabe et såkaldt biotech-powerhouse.

Som et led i strategien er det planen, at krafthuset skal udbygges med mange flere værelser. For i årene fra 2025 til 2030 skal der undersøges nye forretningsområde, der kan udnytte det fulde potentiale af Novozymes’ power house.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra CleantechWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

CleantechWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs