CleantechWatch

Rederidirektør: Brint eller ammoniak er fremtidens brændstof

Det bliver enten brint eller ammoniak, der skal bruges som fremtidens grønne brændstof. Det mener Euronav-topchef Hugo De Stoop, der udpeger de to kandidater som "vinderne" på vejen mod industriens målsætning om lavere udledning.

Foto: PR / Euronav

Euronavs topchef Hugo De Stoop tror på to kandidater, hvis shippingindustrien skal finde frem til et renere brændstof, der kan sikre målsætningen om lavere udledning i fremtiden.

"Vinderne er allerede fundet, og det bliver enten brint eller ammoniak," lyder det fra Hugo De Stoop i et interview med platformen S&P Global Platts.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra CleantechWatch

Jysk kommune når affaldsmålsætning otte år før tid

Et år efter at den nye affaldsordning trådte i kraft i Hedensted Kommune, har borgerne reduceret mængden af restaffald fra 713 ton til 307 ton pr. måned. Alligevel mener borgere, at der er plads til forbedringer, viser evaluering.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

CleantechWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs