CleantechWatch

Rederidirektør: Brint eller ammoniak er fremtidens brændstof

Det bliver enten brint eller ammoniak, der skal bruges som fremtidens grønne brændstof. Det mener Euronav-topchef Hugo De Stoop, der udpeger de to kandidater som "vinderne" på vejen mod industriens målsætning om lavere udledning.

Foto: PR / Euronav

Euronavs topchef Hugo De Stoop tror på to kandidater, hvis shippingindustrien skal finde frem til et renere brændstof, der kan sikre målsætningen om lavere udledning i fremtiden.

"Vinderne er allerede fundet, og det bliver enten brint eller ammoniak," lyder det fra Hugo De Stoop i et interview med platformen S&P Global Platts.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra CleantechWatch

Klumme: Slut med kejserens nye klimaklæder

På COP26 i Glasgow har virksomheder og verdensledere forsøgt at finde løsninger på den globale klimakrise. Alle er enige om, at ambitionerne skal øges. Alligevel ser vi stadig virksomheder på stribe annoncere CO2-neutrale målsætninger, som klinger hult, skriver Thomas Schrøder, der er direktør i Schneider Electric, i denne klumme.

Verdo bliver et andelsselskab

Ændringen vil ikke betyde noget for den daglige drift, men det vil give forbrugerne øget indflydelse på Verdo og øge demokratiseringen, siger selskabet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs