CleantechWatch

Luftfilterproducent har vendt skuden i nyt sats på private kunder

Coronakrisen har tvunget luftfilterproducenten Danfilter til at gentænke sin tilgang til markedet, og et sats på private forbrugere frem for industrikunder har nu haft så stor succes, at virksomheden er vokset ud over landets grænser.

Luftfilterproducenten Danfilter måtte under coronakrisen omlægge sin strategi. | Foto: Danfilter/PR

Ved at omlægge strategien og investere i nye markedet er det lykkedes for filterproducenten Danfilter at vende en kraftig nedgang i omsætningen som følge af coronakrisen til vækst i årets andet kvartal.

Krisen, der sendte størstedelen af Danfilters industrikunder hjem fra arbejde, tvang virksomheden til at gentænke sin tilgang til markedet og sammensætningen af kundesegmentet, der før krisen fordelte sig 50/50 mellem private forbrugere og virksomheder, fortæller adm. direktør i Danfilter, Henrik Friis, i en meddelelse.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra CleantechWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

CleantechWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs