CleantechWatch

Nu bliver også lastbilerne elektriske – og det kan gå hurtigere, end du tror

Det kræver i dag et seks ton tungt batteri, hvis en stor lastbil skal kunne køre 700 km på el. Men det vil kunne betale sig meget hurtigt, vurderer en ekspert.

Foto: Gregers Tycho/IND

Den dybe rumlen fra en stor dieselmotor krydret med pift fra trykluftbremserne. Enhver ved, hvordan en lastbil lyder – men om bare få år kan også lastbilerne blive lydløse som en Tesla. I hvert fald ifølge en hollandsk forsker, der er dykket ned i, hvad det egentligt vil kræve at give lastbilbranchen samme elektriske overhaling, som personbilerne – langsomt – er ved at få.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra CleantechWatch

Her er ugens bedste historier på CleantechWatch

Frasalg af aktier som følge af en høj arveafgift, et forslag til en ny emballagelov fra EU og flere vandfolk til rådgivningsbranchen er blandt andet nogle af de ting, der har været på tapetet i ugens løb.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

CleantechWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs