
Det gælder om at holde tungen lige i munden, når det med jævne mellemrum hævdes, at biler med forbrændingsmotorer er mere miljøvenlige end elbiler. Senest i et studie fra østrigske Joanneum Research Forschungsgesellschaft, der blev lanceret i september.
Her var konklusionen, at en elbil i mellemklassen i Tyskland skal køre 219.000 km., før den samlet set udleder mindre CO2 end en tilsvarende bil med den nyeste dieselmotorteknologi. En konklusion som den tyske økonomiprofessor Hans-Werner Sinn forfægtede i sidste måned forfægtede i en kronik i The Guardian. Hvorefter det spredte sig til en række andre medier som bl.a. Finans og herfra også til disse spalter.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app