CleantechWatch

Flere klager over virksomheders grønne markedsføring

Antallet af klager over vildledende klima-markedsføring er mere end fordoblet. Forbrugerne er blevet mere optagede af, om virksomheder reelt er grønne, lyder det fra klimaorganisationer.

Foto: Ole Lind/ERH

Antallet af klager over virksomheders brug af klimavenlige budskaber i markedsføringen er steget markant. Forbrugerne vil ikke acceptere, at virksomhederne smører for tykt på, når de sælger produkter som grønne, lyder det fra bæredygtighedsorganisationer

Forbrugerombudsmanden har i år modtaget 48 klager over virksomheder, der markedsfører produkter som klimavenlige. Det er mere end en fordobling i forhold til sidste år og en femdobling i forhold til 2015.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra CleantechWatch

Merkur frygter greenwashing i nye mørkegrønne investeringsfonde

Investeringschef Helle Juul Lynge fra Merkur Andelskasse frygter, at glansen allerede er ved at gå de nye "mørkegrønne" investeringsfonde, som skal leve op til de højeste grønne standarder. Hun er bange for, at både klimaet og forbrugerne taber, hvis de på papiret grønneste fonde bliver brugt til greenwashing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs