Flere klager over virksomheders grønne markedsføring
Antallet af klager over vildledende klima-markedsføring er mere end fordoblet. Forbrugerne er blevet mere optagede af, om virksomheder reelt er grønne, lyder det fra klimaorganisationer.
![Foto: Ole Lind/ERH](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12663625.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7dx687i929h33hv4lph.jpg)
AF JETTE AAGAARD, NICOLAI RAASTRUP, BO NIELSEN
Antallet af klager over virksomheders brug af klimavenlige budskaber i markedsføringen er steget markant. Forbrugerne vil ikke acceptere, at virksomhederne smører for tykt på, når de sælger produkter som grønne, lyder det fra bæredygtighedsorganisationer
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.