CleantechWatch

Regeringens nye iblandingskrav kan tvinge palmeolie tilbage i brændstoffet

Palmeolie sviner tre gange mere end fossilt brændstof som diesel og benzin, men med et 1-årigt højere iblandingskrav kan regeringen tvinge det tilbage i danskernes biler, siger Drivkraft Danmark og Det Økologiske Råd.

Foto: Mads Nissen

I 2014 udgjorde den udskældte palmeolie 35 pct. af det danske biobrændstof, men sidste år kunne brændstofbranchens brancheorganisation, Drivkraft Danmark, fortælle den gode nyhed, at brugen af palmeolie var fuldstændig ophørt.

Men nu vil regeringen gennemføre et nyt forslag til et iblandingskrav på 7,6 pct. biobrændstof i benzin og diesel fremfor de eksisterende 5,75 procent. Og så kan den klimabelastende palmeolie være på vej til et comeback i de danske biler.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra CleantechWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

CleantechWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs