Debat: Realisering af danske vandvisioner kræver vækstplan

Scenen er i den grad sat for både at hjælpe og skabe meningsfuld forretning for den danske vandbranche. Men det kræver prioriteringer og investeringer over en bred kam – og optimale rammevilkår og en klar vækststrategi, skriver Jan Gilling Timmermann, IDA og Mads Helleberg Dorff, DI Vand.
Foto: Miriam Dalsgaard
Foto: Miriam Dalsgaard
JAN GILLING TIMMERMANN, formand for erhvervs- og vækstudvalget i IDA og MADS HELLEBERG DORFF, branchechef for DI Vand

De danske kompetencer på vandområdet burde være en super show case for, hvordan man løfter en lovende dansk grøn styrkeposition og understøtter dansk eksport yderligere. For med en årlig eksport på 20 mia. kr. er dansk vandteknologi solidt repræsenteret på den globale arena. En arena, hvor muligheden for at bringe danske højkvalitetsløsninger i spil aldrig har været større.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også