Greenmobility trænger ind på det tyske marked

Som forberedelse til et tysk markedsintog har Greenmobility etableret et tysk datterselskab, Greenmobility Germany, der er 100 pct. ejet af Greenmobility i Danmark.
Foto: PRGreen Mobility
Foto: PRGreen Mobility

Danske  Greenmobilitys har en ambition om at operere i 35 byer inden 2025 med mere end 10.000 elektriske køretøjer. Og nu vil den danske delebilstjeneste sigte mod Tyskland, der bliver det femte land, hvor Green Mobility har sin tilstedeværelse.

De tyske byer stiller klare krav til bildeling, lyder det fra Greenmobility. Hamburg kræver for eksempel, at al bildeling skal være elektrisk inden 2025.

Mens mange tyske byer stadig er påvirket af Covid-19-begrænsninger, er der ikke ændringer i Greenmobilitys udrulningsplan, og virksomheden forventer at lancere i sin første tyske by inden for 2. kvartal 2021 med yderligere udvidelser, der følger.

"Vi har i løbet af 2020 lanceret 5 nye byer og har derved og bevist, at vi kan ekspandere på trods af Covid-19. Det er samtidigt vores oplevelse, at folk i større udstrækning end tidligere prioriterer en mere fleksibel og miljøvenlig mobilitetsløsning, hvilket Green Mobility leverer," fortalte Anders Wall, der er chef for investor relations hos Greenmobility, i forbindelse med selskabets lancering på hovedbørsen Nasdaq Copenhagen i december.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie EnergiWatch)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også