Unilever drives nu af ren vedvarende energi på fem kontinenter

Dagligvare-giganten Unilever får med en kombination af PPA'er, energieffektivitet og grønne certifikater dækket deres energiforbrug af vedvarende energi i Europa, Afrika, Nordamerika, Sydamerika og Asien. CO2-afgifter er nøglen til at få firmaer til at omstille sig, siger firmaet.
Foto: Piroschka Van De Wouw/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Piroschka Van De Wouw/Reuters/Ritzau Scanpix
VICTOR EMIL KRISTENSEN

Den brændende hede der bølgede indover Europa under sommeren 2018 bragte i vid ustrækning klimaforandringer helt op i befolkningens bevidsthed. Sommervarmen betød også, at overophedede danskere tyede til is for at holde hovedet koldt, hvilket betød at Dagligvare-koncernen Unilever, der står bag mærker som Frisko, Carte D'or, Magnum og Ben&Jerry, oplevede en tocifret vækst i salget af is i koncernens danske afdeling.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også