CleantechWatch

Unilever drives nu af ren vedvarende energi på fem kontinenter

Dagligvare-giganten Unilever får med en kombination af PPA'er, energieffektivitet og grønne certifikater dækket deres energiforbrug af vedvarende energi i Europa, Afrika, Nordamerika, Sydamerika og Asien. CO2-afgifter er nøglen til at få firmaer til at omstille sig, siger firmaet.

Foto: Piroschka Van De Wouw/Reuters/Ritzau Scanpix

Den brændende hede der bølgede indover Europa under sommeren 2018 bragte i vid ustrækning klimaforandringer helt op i befolkningens bevidsthed. Sommervarmen betød også, at overophedede danskere tyede til is for at holde hovedet koldt, hvilket betød at Dagligvare-koncernen Unilever, der står bag mærker som Frisko, Carte D'or, Magnum og Ben&Jerry, oplevede en tocifret vækst i salget af is i koncernens danske afdeling.

De resultater kommer dog på en tragisk baggrund, mener firmaet, der med en ambition om at blive CO2-positiv i 2030 har forpligtiget sig til at gøre sit til, at sommeren 2018 ikke bliver normen fremadrettet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra CleantechWatch

Debat: Nej, ARI – det er ikke alene op til kommunerne at sikre ensartet sortering

Affalds- og Ressourceindustrien (ARI) mener, at en række kommuner underminerer national succes på affaldsområdet. Men ARI bør også se på sin egen rolle i at sikre ensartede anbefalinger til kommunerne fra den private affaldssektor, skriver Marianne Bigum, medlem af IDA's ekspertgruppe for cirkulær økonomi i dette debatindlæg.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs