Overblik: Hvem har den grønne førertrøje i Coop og Sallings klimakapløb?

Coop og Salling Groups CO2-udledning svarer samlet set til næsten en femtedel af hele Danmarks forbrugsbaserede klimaaftryk. En enorm udfordring venter altså forude for de to store dagligvare-koncerner, der har sat ambitiøse klimamål for 2030 og 2050.

Foto: Laura Bisgaard Krogh/ERH

De to største danske dagligvarekoncerner står med en CO2-udledning på over 12 mio. ton tilsammen for næsten 20 pct. af hele Danmarks forbrugsbaserede klimaaftryk.

De fødevarer, danskerne spiser, drikker og forbruger, når de handler i Netto, Kvickly, Brugsen og Bilka har altså en enorm påvirkning, og klimastrategierne i koncerner som Coop og Salling Group har et stort potentiale til at gøre en forskel, når det kommer til at sænke vores CO2-udledning, som Danmark og lande verden over har forpligtet sig til gennem Parisaftalen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement