CleantechWatch

Central del af ny aftale om grønnere byzoner er endnu ikke på plads

Regeringen og støttepartierne har tirsdag præsenteret en aftale, der bl.a. giver danske kommuner mulighed for at indføre nulemissionszoner. Men aftalepartierne ved endnu ikke, hvordan dispensationsordningen til borgere og erhvervsdrivende med behov for adgang til zonerne skal udformes. Den bliver afgørende, mener Dansk Erhverv.

Miljøminister Lea Wermelin præsenterer aftalen om grønnere byer. | Foto: Philip Davali/Ritzau Scanpix

Tirsdag morgen foran Københavns Rådhus kunne miljøminister Lea Wermelin (S) flankeret af ordførere fra Socialistisk Folkeparti, Radikale Venstre og Enhedslisten præsentere en aftale, som skal give danske kommuner mulighed for at gøre byerne grønnere.

Et af de interessante punkter i aftalen set med transportsektorens øjne er, at danske kommuner i fremtiden skal have mulighed for at indføre nulemissionszoner – altså byzoner, hvor biler med forbrændingsmotorer som udgangspunkt ikke har adgang.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra CleantechWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Job