EU-direktiv kræver skruelåg bliver hængende – men kunderne klager til Coca-Cola

Et nyt EU-direktiv kræver, at låget på plastflasker til drikkevarer bliver hængende på flasken. Det har givet Coca-Cola kundeklager rundt om i Europa, og Dansk Retursystem er derfor klar med kampagne.
Dansk Retursystem lancerer en kampagne, der skal få forbrugerne til at acceptere, at skruelåget skal blive hængende på flasken, så det ikke ender i naturen. | Foto: Coca-cola Pr
Dansk Retursystem lancerer en kampagne, der skal få forbrugerne til at acceptere, at skruelåget skal blive hængende på flasken, så det ikke ender i naturen. | Foto: Coca-cola Pr

En ny lille dims, der får skruelåget på drikkevareflasker til at blive hængende, så det ikke ender i naturen, er ikke blevet vel modtaget på de europæiske markeder, hvor et nyt EU-direktiv er implementeret.

Det fortæller Coca-Colas danske kommunikations- og CSR-direktør, Annette Spanggaard, til Børsen

“Det har virkelig været en udfordring at få forbrugerne til at vænne sig til det. Det her med at bryde vaner, det kan folk ikke lide,” siger hun til mediet og fortæller om mails fra kunder, der alligevel har revet låget af flaskerne og skåret sig på den stang af plastik, som skulle holde låget fast.

For at undgå lignende scenarier i Danmark, hvor låget bliver indført i løbet af foråret, har Coca-Cola slået sig sammen med resten af branchen og lancerer via det fællesejede Dansk Retursystem en oplysningskampagne om den nye version af skurelåget.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

Tilfredshed med CCS-udspil

For abonnenter

Læs også