Godt 400 Bofa-husstande mangler fortsat at sikre bedre adgangsforhold

Bofa har bedt omkring 5.000 husstande sikre bedre adgangsforhold for selskabets skraldemænd. Lige under 400 sager mangler fortsat at blive færdigbehandlet.
Foto: Casper Dalhoff/JPA
Foto: Casper Dalhoff/JPA

Det bornholmske affaldsselskab Bofa har for nyligt givet omkring 5.000 husstande på Solskinsøen besked om, at de inden for 14 dage skulle sikre bedre adgangsforhold for selskabets skraldemænd.

Til Bornholms Tidende oplyser direktør i Bofa, Jens Hjul-Jensen, at ud af de godt 5.000 sager, mangler under 400 stadig at blive færdigbehandlet.

”Vi får hele tiden lukket sager,” siger direktøren til avisen, dog uden at kunne angive et mere præcist antal.

Det er egentlig renovationsvirksomheden HCS, der har kontrakt om dagrenovationen på øen med det kommunale selskab Bofa, men HCS har senere hyret Fugato ind til at tage sig midlertidigt af opgaven.

Når det imidlertid nu er Bofa, der skal tage sig af sagerne om dårlige adgangsforhold for de bornholmske skraldemænd, så skyldes det, at det ifølge Arbejdstilsynet er kommunens pligt at håndtere den problematik, skriver Bornholms Tidende.

Flere husstande har ifølge avisen valgt at sætte deres affald ud i skel, indtil deres sag er færdigbehandlet.

Bornholm søger atter om lov til at udskyde nye indsamlingskrav efter HCS-strid

HCS skyder bolden over til Bofa i sag om udskudt affaldskontrakt

HCS får fuldt udbytte på Bornholm trods muligt brud på affaldskontrakt

Urbaser om bornholmsk kontraktstrid: ”Det er usædvanligt”

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også