Aarhus Vand: Der er brug for en kommercialisering af de digitale løsninger i vandsektoren

SPILDEVAND – UDGIFT ELLER FORRETNINGSBEN? Digitaliseringen af vandsektoren kan kun lykkes, hvis der er en klar kommercialiseringsstrategi om at sælge de digitale løsninger, mener Aarhus Vand.
"Det er et paradigmeskifte, der kommer til at gavne hele vandsektoren," siger Malte Ahm fra Aarhus Vand. | Foto: Miriam Dalsgaard
"Det er et paradigmeskifte, der kommer til at gavne hele vandsektoren," siger Malte Ahm fra Aarhus Vand. | Foto: Miriam Dalsgaard
Af Marie Hohnen

Danske forsyningsselskaber mangler i høj grad viden om, hvor meget vand der reelt er i regn- og spildevandsledningerne og om, hvordan tilstanden i systemerne udvikler sig over tid.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også