CleantechWatch

Papirgigant mere end halverer bundlinjen i andet kvartal: Forventer "betydeligt lavere" resultat i 2020

Lav efterspørgsel på grafisk papir og generelt lave papirpriser gør, at salget i UPM-Kymmene faldt med godt en halv milliard euro i andet kvartal sammenlignet med 2019.

"I andet kvartal af 2020 har mennesker og virksomheder over hele verden følt påvirkningen af covid-19-pandemien og de tilhørende nedlukninger," skriver Jussi Pesonen, adm. direktør i UPM. | Foto: Bob Strong/Reuters/Ritzau Scanpix

Coronakrisen har haft en betydelig negativ effekt på finske UPM-Kymmene. Det fremgår af regnskabet for andet kvartal 2020, der netop er fremlagt.

Papirkæmpens salg faldt til 2,08 mia. euro mod 2,61 mia. kr. i samme periode sidste år. Samtidig viser regnskabet et resultat efter skat på 103 mio. euro; et fald på 142 mio. euro fra niveauet i 2019.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra CleantechWatch

Swappie lancerer nye tiltag i jagten på erhvervskunder

Med lanceringen af to nye programmer og en dugfrisk forbrugerundersøgelse på vej, er elektronikgenanvenderen klar til at gå målrettet efter virksomhedskunderne. Ambitionen er, at virksomhederne på linje med forbrugerne skal have 50 pct. genanvendt elektronik.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs