Rederi-topchef anklager IMO's nye CO2-regler for at straffe de effektive rederier

De effektive rederier bliver straffet, hvis IMO holder fast i, at CO2-intensiteten skal måles ud fra et skibs maksimale mulige indtag af last og ikke den relle last, som det transporterer. Det siger topchef for det norske rederi Klaveness Combination Carriers.
Foto: Klaveness Combination Carriers
Foto: Klaveness Combination Carriers

Det vil være helt hen i vejret at bruge den såkaldte 'Annual Efficiency Ratio' (AER) som beregningsværktøj for CO2-intensitet i shipping, hvis man spørger Engebret Dahm, der er topchef i Klaveness Combination Carriers.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også