Dyk i CO2-udledning hvis danske færger rykker over på brint-brændstof

Hvis danske indenrigsfærger dropper tung diesel og i stedet sejler på brint-brændstof produceret på vindstrøm, vil gevinsten være en betydelig reduktion i CO2-udledningen, konkluderer projektrapport, der er støttet af Den Maritime Fond.
Færge, der sejler på Feggesund ved Mors.. Polfoto. | Foto: PER FOLKVER
Færge, der sejler på Feggesund ved Mors.. Polfoto. | Foto: PER FOLKVER

Skifter de mindre, danske indenrigsfærger fra tung diesel til brint som brændstof, kan det blive et vigtigt skridt på vejen mod at nedbringe udledningen af CO2.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også