CleantechWatch

Dyk i CO2-udledning hvis danske færger rykker over på brint-brændstof

Hvis danske indenrigsfærger dropper tung diesel og i stedet sejler på brint-brændstof produceret på vindstrøm, vil gevinsten være en betydelig reduktion i CO2-udledningen, konkluderer projektrapport, der er støttet af Den Maritime Fond.

Færge, der sejler på Feggesund ved Mors.. Polfoto. | Foto: PER FOLKVER

Skifter de mindre, danske indenrigsfærger fra tung diesel til brint som brændstof, kan det blive et vigtigt skridt på vejen mod at nedbringe udledningen af CO2.

Det konkluderer en ny projektrapport fra ni aktører, der det seneste halve år har undersøgt brint som et muligt nyt brændstof på danske indenrigsfærger.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra CleantechWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Job