CleantechWatch

Grundfos nedsætter kriseteam som følge af coronaudbrud

Pumpevirksomheden Grundfos vil undersøge, om forretningsstrategien fortsat er den rigtige set i lyset af coronakrisen. Derfor har virksomheden samlet et særligt kriseteam, der skal undersøge, om noget har ændret sig permanent.  

Foto: Casper Dalhoff/ERH

Coronakrisen har haft stor indflydelse på Grundfos' forretning. Nu skal et særligt kriseteam undersøge, om det også gælder permanent og om virksomheden derfor skal ændre sin forretningsstrategi, skriver Børsen.

"Vi har nedsat et team på en håndfuld af vores ledere og eksperter, der skal lave hypoteser og scenarier, for at undersøge om der er noget, der mere permanent ændrer sig. Det kommer vi til virkelig at lægge os i selen for at undersøge de kommende uger og måneder," siger topchef Mads Nipper til Børsen.

Som CleantechWatch tidligere har skrevet, forventer Grundfos en salgsnedgang på 10-20 pct. som følge af coronakrisen. Desuden aflyste virksomheden for nylig en lønstigning, som betød, at man kunne polstre "krigskassen" med omkring 200 mio. kr.

Mads Nipper kritiserer statsministerens tøven over for EU's genopretningsfond

Grundfos-topchef forventer salgsnedgang på 10-20 pct.

Mere fra CleantechWatch

Swappie lancerer nye tiltag i jagten på erhvervskunder

Med lanceringen af to nye programmer og en dugfrisk forbrugerundersøgelse på vej, er elektronikgenanvenderen klar til at gå målrettet efter virksomhedskunderne. Ambitionen er, at virksomhederne på linje med forbrugerne skal have 50 pct. genanvendt elektronik.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs