CleantechWatch

Grundfos tager hul på transformation – men coronaudbrud giver hård opstart

Grundfos-topchef Mads Nipper kigger ind i et 2020, der ifølge virksomhedens strategi skal byde på flere opkøb og blandt andet gøre virksomheden kendt for vandløsninger. Dog truer coronavirus med at besværliggøre planerne.

Mads Nipper, adm. direktør i Grundfos. Billedet er et arkivfoto og stammer fra præsentationen af Grundfos' 2018-resultater. | Foto: Casper Dalhoff/ERH

Med 2019 i ryggen har Mads Nipper taget hul på den strategi, der over de næste fem år skal definere et nyt Grundfos med et øget fokus på digitalisering, bæredygtighed og vandløsninger.

Allerede i år er der opkøb på tegnebrættet, men der er også en ubekendt faktor i form af udbruddet af corona-virus, der truer med at besværliggøre de planer og vækstmål, der skal sætte gang i transformationen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra CleantechWatch

Re-Match opnår fuldtegning i aktieudbud på få timer

"Vi er yderst tilfredse med den positive udvikling her til morgen, der gør, at vi allerede er nået hertil," siger Laurits Bach Sørensen, bestyrelsesformand i Re-Match, som dermed er et skridt tættere på den børsnotering, virksomheden har genoptaget arbejdet imod.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Job