CleantechWatch

Svovlregler får skibe til at sagtne farten

De nye svovlregler har ikke blot givet en prisforskel på høj- og lavsvovlholdigt brændstof. Også på skibes fart er der forskel på, om et skib har en røgrenser ombord eller ej, skriver skibsmægler.

Foto: PR / Maersk

Det er ikke kun på brændstofregningen, at de nye svovlregler fra årets start har skabt en kløft imellem de skibe, som sejler på lavsvovlholdige brændstoffer, og de, som har fået installeret en røgrenser ombord, så de fortsat kan brænde olie med højere svovlindhold.

For sammenligner man sejlhastighederne for større skibe henholdsvis med og uden de såkaldte scrubbere, er der tilsyndeladende også en synlig forskel at spore.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra CleantechWatch

Danva udbygger krav til forbud mod PFAS-stoffer

Der er grund til bekymring for dansk miljø og vandkrebsløb som følge af ny opgørelse over PFOS-forurening i Danmark, ifølge Danva-direktør Carl-Emil Larsen, som nu foreslår flere tiltag.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Job