CleantechWatch

Rederi tror på brint som et af fremtidens brændstoffer i containerindustrien

Containerrederiet MSC peger på brint som et af fremtidens brændstoffer i containerindustrien. Samtidig vil MSC fortsætte med at benytte sig af biobrændstoffer, ligesom MSC også ser flydende naturgas som en "overgangsmulighed".

Foto: PR / CMA CGM

Containerrederiet MSC tror på brint som en af fremtidens brændstoffer til at sænke udledningen i containerindustrien.

Samtidig vil containerrederiet fortsætte med at benytte sig af biobrændstoffer på den eksisterende flåde, ligesom MSC også ser flydende naturgas, også kaldet LNG, som en "overgangsmulighed".

Det fortalte MSC's direktør for maritim politik og public affairs, Bud Darr, på en konference mandag.

"Der findes ikke en enkelt løsning til at sænke shippings udledninger; vi har brug for en række af alternative brændstoffer i stor skala, og det haster," sagde Bud Darr.

MSC mener, at industripartnerskaber er nødvendige for at accellerere udviklingen af brintsom brændstof. Derfor støtter MSC yderligere R&D-tiltag på området og støtter af den grund også et forslag til IMO om en R&D-fond, skriver rederiet.

Mens brint kan blive løsningen på den lange bane, benytter MSC sig allerede i dag af biobrændstof i relativ stor stil. Dertil kommer, at MCS's skib "MSC Gülsen" er gjort klar til at sejle på LNG.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie ShippingWatch)

Shippingnationers fælles klimaudspil mangler det konkrete indhold

Ørsted vil bygge brintfabrik i Holland

Regeringen beskyldes for fifleri med klimaregnskab

Relaterede

TrialBanner_Desktop_CleantechWatch.png

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere