CleantechWatch

McDonald's og Starbucks investerer millioner i udviklingen af bæredygtig emballage

De to gigantkæder McDonald's og Starbucks leder med lys og lygte efter et alternativ til engangskopper. Derfor investerer de nu millioner af dollars i udviklingen af bæredygtig emballage.    

Foto: Mike Blake/Reuters/Ritzau Scanpix

McDonald's og Starbucks kaster millioner af dollars efter udviklingen af bæredygtige alternativer til engangskopper. Det skriver Financial Times. 

De to globale kæder kæmper med at finde bæredygtige emballage-produkter, der kan masseproduceres.

"Vi ved, at vores kopper er en af vores største miljø-udfordringer," siger Jane Tsilas, global packaging solutions manager i Starbucks til avisen.

For nylig præsenterede seks emballage-virksomheder deres produkter for de to kæder og en række andre venture investorer under en særlig begivenhed, der blev afholdt samtidig med FN's klima-topmøde i New York.

Begivenheden var en del af et større projekt, hvor McDonald's and Starbucks har bidraget med 15 millioner dollars.

De to virksomheder har et årlig overskud på henholdsvis 5,9 og 4,5 mia. dollars.

Ifølge EU-Kommissionen bliver der brugt omkring 300.000 tons engangskopper og låg i EU hvert år.

Carlsberg er tættere på at kunne sælge øl i papirflasker

Coop erstatter en halv mio. plastikbakker med græspap

Coca-Cola samler plast fra havet og genbruger det i nye flasker 

 

Mere fra CleantechWatch

Her er ugens bedste historier på CleantechWatch

Frasalg af aktier som følge af en høj arveafgift, et forslag til en ny emballagelov fra EU og flere vandfolk til rådgivningsbranchen er blandt andet nogle af de ting, der har været på tapetet i ugens løb.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

CleantechWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs