CleantechWatch

McDonald's og Starbucks investerer millioner i udviklingen af bæredygtig emballage

De to gigantkæder McDonald's og Starbucks leder med lys og lygte efter et alternativ til engangskopper. Derfor investerer de nu millioner af dollars i udviklingen af bæredygtig emballage.    

Foto: Mike Blake/Reuters/Ritzau Scanpix

McDonald's og Starbucks kaster millioner af dollars efter udviklingen af bæredygtige alternativer til engangskopper. Det skriver Financial Times. 

De to globale kæder kæmper med at finde bæredygtige emballage-produkter, der kan masseproduceres.

"Vi ved, at vores kopper er en af vores største miljø-udfordringer," siger Jane Tsilas, global packaging solutions manager i Starbucks til avisen.

For nylig præsenterede seks emballage-virksomheder deres produkter for de to kæder og en række andre venture investorer under en særlig begivenhed, der blev afholdt samtidig med FN's klima-topmøde i New York.

Begivenheden var en del af et større projekt, hvor McDonald's and Starbucks har bidraget med 15 millioner dollars.

De to virksomheder har et årlig overskud på henholdsvis 5,9 og 4,5 mia. dollars.

Ifølge EU-Kommissionen bliver der brugt omkring 300.000 tons engangskopper og låg i EU hvert år.

Carlsberg er tættere på at kunne sælge øl i papirflasker

Coop erstatter en halv mio. plastikbakker med græspap

Coca-Cola samler plast fra havet og genbruger det i nye flasker 

 

Mere fra CleantechWatch

Ny evaluering: Grønne projekter står og falder med GUDP-støtte

Over en tiårig periode er midlerne fra GUDP-puljen gået til at støtte projekter, der skal sikre den grønne omstilling af fødevareindustrien i Danmark, og som ellers ville være svære at finansiere. Det skyldes ifølge ny evaluering blandt andet projekternes risikobetonede natur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Job